Vértesi túra I.: Végig a kéken - 2008.10.17-19.

A túra a Vértest megismerő túrasorozat első része, végig a K jelzésen halad, a túrasorozat következő része a Majki-remeteséget és a Vértesszentkereszti becnés monostor romjait veszi majd célba.

Időpont: 2008. október 17-19.

Útvonal: Szárliget - Várgesztes - (Majki-remeteség) - Kőhányás - Mindszentpuszta - Gánt - Csókakő

Nehézség: a túra és a kitérők hossza miatt közepesen nehéz nagyzsákos túra, sok koránkeléssel.

Ajánlott felszerelés: bakkancs, nagyzsák (amit el is birsz), sátor, polifoam, hálózsák, esőkabát, kulacs (teli), ...

Részletes utiterv:

0. nap: Szárliget - Vitányvár

Indulás vonattal Szárligtre 18:25 (talákozó 18:00 Déli pu.), érkezés 19:12. Az este folyamán felgyaloglunk a Mária-szakadékon, elmegyünk a Vitányvár mellett a Mátyás-kútig, ahol az éjszakát töltjük. Nem sok eséllyel, de azért a túra során megpróbáljuk megkeresni a Rockenbauer Pál emlékfát.

Táv: kb. 9,6 km.

1. nap: Mátyás-kút - Várgesztes - Kőhányás - Csáki-vár - Mindszentpuszta - Gánt, Kápolnapuszta

Nem túl korai kelés után megtöltjük kulacsainkat, majd begyaloglunk Várgesztesre. A faluból kiérve megmásszuk a Gesztesvárat. Kőhányáspusztára érve megnézzük az Eszterházy-kápolnát, majd továbbindulunk a Csáki-várba (megkeressük az Oroszlánkői-barlangot) és Mindszentpusztára. Innét a Leányfej-szikla mellett elhaladav eljutunk Gánt fölé, ahol a S jelzésen délnek, majd a KO-n északnyugatnak fordulva elsétálunk éjszakai táborhelyünkre: Kápolnapusztára.

Táv: kb. 21,7 km

2. nap: Kápolnapuszta - Gánt - Gánti Bauxitföldtani Park és Bányamúzeum - Csókakő - Bodajk

Korán kelés után begyaloglunk Gántra, majd a Z jelzésen rövid kitérőt teszünk a gánti Bauxitföldtani Park és Bányamúzeumba, visszaindulva, ha sikerül benézünk a gánti-barlangba. Innét a kéken érünk Csókakőre, ahol megnézzük a Csókakői-várromot. Itt, a túra végénél a csapatnak választási lehetősége van: tovább gyaloglunk a műúton Bodajkig, vagy Csókakőről utazunk haza és a K túra ezen (nem olyan kellemes) szakaszát késöbbre hagyjuk.

Táv: kb. 22,6km (Bodajk nélkül)

Indulás haza Csókakőről: a 20.32-kor induló Volánbusszal Székesfehérváron keresztül. Érkezés Pestre 22:30.